شماره تماس :+98‌5138848427
آدرس :مشهد - کارخانه نوآوری مشهد
ایمیل :dm@mammute.co

قبل از اینکه کمی راجع به اهمیت و نقش PR در سازمان ها صحبت کنیم، مثالی از ماجرای شکیرا و کاسیو میزنیم که به درک کامل این نقش کمک زیادی می کند.

شکیرا خواننده مشهور و همسر سابق جرارد پیکه در آهنگ آخر خود که در مورد پایان رابطه‌اش با ستاره بارسلونا بود گفته «تو یه فراری و با رنو توئینگو عوض کردی، یه ساعت رولکس رو با یک ساعت کاسیو، زیاد باشگاه میری ولی کمی هم رو مغزت کار کن!»

کمپانی کاسیو به این موضوع واکنش نشان داد و توئیت کرد: “شکیرا ممکن است ما رولکس نباشیم اما مشتریان ما به ما وفادار هستند برای دفاع از ساعت‌هایمان باید بگوییم که عمر باتری آنها بیشتر از رابطه تو با پیکه است!

و چندی بعد، دوباره کاسیو به میدان آمد و مشخصا نمیخواهد دست از سر شکیرا بردارد!

کاسیو از نوجوانی شکیرا عکسی پیدا کرده که ساعت کاسیو بر دست دارد و در همین رابطه در توییت خود نوشت :

یاد بیار شکیرا، پیش از آنکه یه رولکسی غمگین باشی یه کاسیویی باشکوه بودی!

اما حالا برویم سراغ اینکه روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی (Public Relations) یا همان PR، یکی از بخش های مهم به ویژه در سازمان های مشتری محور است. در واقع نقش روابط عمومی گسترش اطلاعات بین فرد یا سازمان با مردم است. به زبان ساده تر روابط عمومی وظیفه ایجاد و حفظ ارتباط با مشتری را دارد.

چرا روابط عمومی مهم است ؟

روابط عمومی نحوه ارتباط یک شرکت با مشتریان، شرکای تجاری، روزنامه نگاران، خیرین، سیاستمداران، اینفلوئنسرها و عموم مردم را تعریف می کند.

همه کسب و کارها صرف نظر از اندازه و صنعتشان به روابط عمومی نیاز دارند.

طبق آمار مرکز تحقیقاتی پیو، تنها 27 درصد از بزرگسالان ایالات متحده به اطلاعاتی که در رسانه های اجتماعی پیدا می کنند اعتماد دارند. اما 56 درصد به رسانه های خبری ملی و 75 درصد به خبرگزاری های محلی اعتماد دارند!

متخصصان روابط عمومی داستان سرایان خبره ای هستند. آنها راه هایی را پیدا می‌کنند که داستان شما را در مقابل دید افرادی که می خواهید، در رسانه هایی که اعتماد سازی می کنند، قرار دهند.

چرا؟ زیرا امروزه مشتریان می‌خواهند به برندهایی که با آن‌ها تجارت می‌کنند اعتماد کنند – و هیچ چیز مانند روابط عمومی باعث ایجاد و تقویت اعتماد نمی‌شود.

شرح وظایف روابط عمومی و اطلاع رسانی

وظایف روابط عمومی گاهی ممکن است گستردگی زیادی داشته باشد. مدیران روابط عمومی وظیفه اداره همه جنبه‌های تبلیغات برنامه‌ریزی شده و فعالیت های روابط عمومی را بر عهده دارند. وظایف روابط عمومی عبارتند از:

  • برنامه ریزی استراتژی‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی
  • نوشتن و تولید سخنرانی‌ها و انتشارات مطبوعاتی
  • رسیدگی به سوالات و شکایات مردم، مطبوعات و سازمان‌های مربوطه
  • سازماندهی و شرکت در برنامه های تبلیغاتی مانند کنفرانس‌های مطبوعاتی، نمایشگاه‌ها ، تورها و بازدیدها
  • صحبت عمومی در مصاحبه ها، کنفرانس های مطبوعاتی و سخنرانی ها
  • ارائه اطلاعات به مشتریان در مورد فرصت‌های تبلیغاتی جدید و پیشرفت کمپین‌های PR فعلی
  • تجزیه و تحلیل پوشش رسانه‌ای
  • راه‌انداز یا تقبل تحقیقات بازار
  • ارتباط با مشتریان و کارمندان در مورد بودجه، بازه زمانی و اهداف

روابط عمومی مهم است! آشنایی با اصول و تاکتیک‌های روابط عمومی نقش مهمی در برنامه‌های راهبردی شما دارد، اما با یک استراتژی مستحکم و تعهد به انتشار اخبار در مورد شرکت خود، به زودی منشن ها، بک لینک ها و صدای عمومی بیشتری را خواهید دید. سپس برای گام بعدی برای رشد بهتر کسب و کار خود آماده خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Awesome Works
Awesome Works

Related Posts