روترهای قدیمی سیسکو در برابر باگ RCE وصله نمی شوند

مدیریت از راه دور باید مسدود شود.

سیسکو دو آسیب‌پذیری مهم را در تعدادی از روترهای کسب‌وکارهای کوچک به همراه آسیب‌پذیری‌های با شدت بالا در سه محصول دیگر فاش کرده است.

در اولین انتشار وصله خود برای سال 2023، این غول شبکه اعلام کرد که روترهای RV016، RV042، RV042G و RV082 در برابر یک باگ دور زدن احراز هویت (CVE-2023-20025) و یک اشکال اجرای فرمان از راه دور (RCE-220203C) آسیب پذیر هستند. ). بای پس احراز هویت می تواند با ارسال بسته های HTTP دستکاری شده به رابط مدیریت مورد سوء استفاده قرار گیرد و به مهاجم دسترسی ریشه ای به سیستم هدف بدهد.

اشکال RCE  مشابه است، اما فقط توسط یک مهاجم از راه دور که دارای اعتبار مدیریت در سیستم آسیب دیده است، می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. سیسکو گفت که از کد اثبات مفهوم آسیب پذیری ها آگاه است. واحدهای آسیب دیده به پایان عمر خود نزدیک می شوند و وصله نمی شوند. با این حال، ادمین ها می توانند مدیریت از راه دور را غیرفعال کنند و دسترسی به پورت های TCP/IP 443 و 60443 را مسدود کنند.

در این توصیه نامه آمده است: “یک سوء استفاده موفق می تواند به مهاجم اجازه دهد تا تمام درخواست های بعدی را حذف کند و منجر به یک وضعیت DoS شود.”