شماره تماس :+98‌5138848427
آدرس :مشهد - کارخانه نوآوری مشهد
ایمیل :dm@mammute.co

معمولاً تصویر محصول اولین برخورد مشتری با کسب و کار شما است. در یک نظرسنجی، 90 درصد از مردم گفتند که کیفیت تصویر تاثیرگذارترین عامل در خرید آنهاست و حتی از قیمت تمام شده کالا، هزینه ارسال و نظر خریداران قبلی مهمتر است.

عکس های بی کیفیت نه تنها تصویری منفی از کسب و کار شما ایجاد می کند، بلکه ممکن است منجر به بی اعتمادی مشتری و در نهایت عدم فروش شود. البته زمانی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید و هنوز هیچ درآمدی ندارید، صرف هزینه برای عکاسی حرفه ای از محصولات خود منطقی نیست. در این مقاله از بلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ماموت قصد داریم تا به شما یاد دهیم چگونه همچمون یک حرفه ای در خانه عکاسی کنید.

مراحل و پیش نیاز های عکاسی حرفه ای در خانه

در این مقاله به شما آموزش می دهیم که با کمک نور، ترکیب بندی و فرمت، در خانه عکس های حرفه ای بگیرید. برای عکاسی حرفه ای در منزل به موارد زیر نیاز دارید:

  • دوربین یا گوشی هوشمند
  • منبع نور طبیعی
  • یک میز
  • یک تکه کارت سفید
  • گیره هایی برای محکم کردن کارت روی میز یا صندلی
  • از نور استفاده کنید تا عکس های محصول خود را زنده کنید

۱- در کنار پنجره عکس بگیرید

یک نقطه با نور طبیعی فراوان پیدا کنید و با استفاده از میز یا صندلی، تنظیمات مختلف را آزمایش کنید.

۲- هنگام استفاده از نور طبیعی در داخل خانه، چراغ های مصنوعی را خاموش کنید

نورهای الکتریکی یا رشته ای بر تعادل رنگ سفید عکس های شما تأثیر می گذارد. منابع نوری مختلف رنگ های متفاوتی از خود ساطع می کنند. بنابراین، به یاد داشته باشید که چراغ های مصنوعی مانند لامپ های ایستاده و روشنایی سقف را خاموش کنید.

۳- درک نور جهت دار

نور جلو زمانی است که نور طبیعی غیرمستقیم به صورت مستقیم به محصول برخورد می کند.
نور پس زمینه زمانی است که از پشت به محصول شما برخورد می کند.
Side-lit زمانی است که نور به دو طرف محصول برخورد می کند.

۴- از بازتابنده استفاده کنید

اگر تنظیمات شما به کمی افزایش نور نیاز دارد، یک گزینه ارزان قیمت این است که یک تخته فوم سفید را مستقیماً در مقابل منبع نور قرار دهید تا نور شما یکنواخت شود.
از تکنیک های ترکیب بندی استفاده کنید تا محصول خود را متمایز کنید

تکنیک های ترکیب بندی برای عکاسی

یک مجموعه بافت بسازید

با قرار دادن اشیا در اطراف محصول یک پس زمینه طبیعی ایجاد کنید. لازم نیست این وسایل خاص و گران قیمت باشند، از هر وسیله جالبی که در خانه دارید می توانید استفاده کنید.

برای نشان دادن مقیاس، یک پایه قرار دهید

استفاده از یک تکیه گاه ساده مانند لیوان یا خودکار در ترکیب شما به مردم کمک می کند تا اندازه محصول شما را درک کنند.

روی محصول خود تمرکز کنید

اگر از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، بین محصول خود و پس زمینه فاصله بگذارید. این باعث می‌شود که تمرکز بر روی محصول شما و به جلو آوردن آن و دستیابی به پس‌زمینه تار رویایی که در اینستاگرام بسیار محبوب است، آسان‌تر شود.

نقطه شیرین عکس خود را پیدا کنید

هنگام عکس گرفتن از خود بپرسید کدام نقطه از تصویر بیشتر توجه مخاطب را به خود جلب می کند و محصول را در همان مکان قرار دهید.

فرمت فایل عکسی را انتخاب کنید که تصاویر شما را واضح و واضح نشان دهد

فایل های خود را در بزرگترین اندازه ممکن ذخیره کنید. اگر از دوربین دیجیتال استفاده می کنید، مطمئن شوید که با فرمت RAW عکاسی می کنید. این فرمت بیشترین اطلاعات را در مورد تصویر شما دارد و اگر بخواهید بعداً تصاویر خود را ویرایش کنید، بیشترین آزادی را ارائه می دهد. برای آپلود در پلتفرم های دیگر، گرفتن عکس های خود به صورت JPEG راحت است، زیرا این فرمت رایج ترین فرمت برای ارسال عکس به صورت آنلاین است. همیشه می‌توانید تصاویری با وضوح پایین‌تر برای تناسب با محدودیت‌های فایل یا پلتفرم ایجاد کنید، اما افزایش وضوح تصویر اصلی دشوار است.

از استفاده از عکس های اینترنتی روی محصولات چاپی خودداری کنید. اگر عکسی را در فیس بوک آپلود کردید و بعداً می خواهید آن عکس را در کتابی قرار دهید، تصویر را از اینترنت دانلود نکنید. هنگامی که تصاویر را در اینترنت آپلود می کنید، اکثر سیستم عامل ها آنها را فشرده می کنند تا صفحه وب سریعتر بارگذاری شود. همیشه از تصویر اصلی که با تلفن یا دوربین خود گرفته اید استفاده کنید. این کار از تصاویر دانه دار یا پیکسلی هنگام چاپ جلوگیری می کند.

جمع بندی

درک نور، ترکیب بندی و فرمت مناسب به شما کمک می کند تا تصاویر حرفه ای بگیرید و از یک آماتور به یک متخصص تبدیل شوید. این به شما کمک می کند تا کسب و کار آنلاین رونق بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Awesome Works
Awesome Works

Related Posts